Gatekracing Forum
Gostaria de reagir a esta mensagem? Crie uma conta em poucos cliques ou inicie sessão para continuar.


RC TOURING CAR FORUM
 
Início  ProcurarProcurar  Últimas imagensÚltimas imagens  RegistarRegistar  EntrarEntrar  

 

 TECHNICAL SUPPORT SPEEDPASSION - F&Q

Ir para baixo 
+2
Camone
GATEKRACING
6 participantes
AutorMensagem
GATEKRACING
Admin
GATEKRACING


Número de Mensagens : 225
Idade : 45
Data de inscrição : 24/08/2007

TECHNICAL SUPPORT SPEEDPASSION  - F&Q Empty
MensagemAssunto: TECHNICAL SUPPORT SPEEDPASSION - F&Q   TECHNICAL SUPPORT SPEEDPASSION  - F&Q Icon_minitimeDom Jan 20, 2008 1:29 am

Nesta secção agradecia que seja escrita em inglês, pois será vista por todos os que usam a marca, como os pilotos Team Drive.
Ir para o topo Ir para baixo
http://www.gatekracing.com
GATEKRACING
Admin
GATEKRACING


Número de Mensagens : 225
Idade : 45
Data de inscrição : 24/08/2007

TECHNICAL SUPPORT SPEEDPASSION  - F&Q Empty
MensagemAssunto: Re: TECHNICAL SUPPORT SPEEDPASSION - F&Q   TECHNICAL SUPPORT SPEEDPASSION  - F&Q Icon_minitimeDom Jan 20, 2008 1:33 am

Good link

http://www.rctech.net/forum/showthread.php?t=200179&page=2

information about SpeedPassion.
Ir para o topo Ir para baixo
http://www.gatekracing.com
Camone




Número de Mensagens : 2
Idade : 61
Data de inscrição : 31/12/2007

TECHNICAL SUPPORT SPEEDPASSION  - F&Q Empty
MensagemAssunto: Values used by the PROS for the SP GT ESC   TECHNICAL SUPPORT SPEEDPASSION  - F&Q Icon_minitimeSeg Jan 21, 2008 10:20 pm

Hey Guys

The first Number is the ITEM the second the VALUE:
1;1
2;1
3;1
4;8
5;2-3 depends on track
6;1
7;1
8;2
9;6-8 you have to figure out what you like most!
10;1
11;2

c u
Ir para o topo Ir para baixo
Nuno Gancho

Nuno Gancho


Número de Mensagens : 174
Idade : 45
Localização : Lisboa
Data de inscrição : 24/08/2007

TECHNICAL SUPPORT SPEEDPASSION  - F&Q Empty
MensagemAssunto: Re: TECHNICAL SUPPORT SPEEDPASSION - F&Q   TECHNICAL SUPPORT SPEEDPASSION  - F&Q Icon_minitimeTer Jan 22, 2008 9:15 am

So wich set up should we use for long and short track, lipos and 5 cells? Thanks.
Ir para o topo Ir para baixo
https://gatekracing.forumeiros.com
Toni Rheinard




Número de Mensagens : 3
Idade : 45
Data de inscrição : 04/02/2008

TECHNICAL SUPPORT SPEEDPASSION  - F&Q Empty
MensagemAssunto: Re: TECHNICAL SUPPORT SPEEDPASSION - F&Q   TECHNICAL SUPPORT SPEEDPASSION  - F&Q Icon_minitimeTer Fev 05, 2008 9:36 am

Hey guys,

the setting always depends on track and the motor you use!
If you use Motors from Orion, Speed Passion GM or LRP.
The setting which is shown above is a real good one to start with and the one i ´m using mostly.
Dear NUNO:
All test are done by 5 cell racing! I´m sorry that i cnt tell you something about lipo so far!

Toni Rheinard
Ir para o topo Ir para baixo
Rúben




Número de Mensagens : 11
Idade : 46
Localização : Coimbra
Data de inscrição : 20/09/2007

TECHNICAL SUPPORT SPEEDPASSION  - F&Q Empty
MensagemAssunto: Re: TECHNICAL SUPPORT SPEEDPASSION - F&Q   TECHNICAL SUPPORT SPEEDPASSION  - F&Q Icon_minitimeTer Fev 05, 2008 4:01 pm

Hey Toni,

Glad to see you coming to a Portuguese forum… Wink

It’s great a serious racer like you giving us some tips so we can improve our capacities.

Welcome and thanks!!!

See you in some time Wink
Rúben Francisco
Ir para o topo Ir para baixo
Nuno Gancho

Nuno Gancho


Número de Mensagens : 174
Idade : 45
Localização : Lisboa
Data de inscrição : 24/08/2007

TECHNICAL SUPPORT SPEEDPASSION  - F&Q Empty
MensagemAssunto: Re: TECHNICAL SUPPORT SPEEDPASSION - F&Q   TECHNICAL SUPPORT SPEEDPASSION  - F&Q Icon_minitimeQua Fev 06, 2008 10:13 am

Ok Toni, so if using a SP motor 4.5 T wich will be your final ration for a short and long track? Thanks.
Ir para o topo Ir para baixo
https://gatekracing.forumeiros.com
Toni Rheinard




Número de Mensagens : 3
Idade : 45
Data de inscrição : 04/02/2008

TECHNICAL SUPPORT SPEEDPASSION  - F&Q Empty
MensagemAssunto: Re: TECHNICAL SUPPORT SPEEDPASSION - F&Q   TECHNICAL SUPPORT SPEEDPASSION  - F&Q Icon_minitimeQui Fev 07, 2008 10:35 am

Hey Nuno,

the gear ratio at Tomar with 4,5 T would be around 7,5 -7,7. For larger tracks like Coimbra i would prefer a 3,5T with gear ratio around 8,1 to start.
Mostly at large tracks use higher gear ratio and lower timing. That gives you more runtime.

Cheers Toni
Ir para o topo Ir para baixo
Nuno Gancho

Nuno Gancho


Número de Mensagens : 174
Idade : 45
Localização : Lisboa
Data de inscrição : 24/08/2007

TECHNICAL SUPPORT SPEEDPASSION  - F&Q Empty
MensagemAssunto: Re: TECHNICAL SUPPORT SPEEDPASSION - F&Q   TECHNICAL SUPPORT SPEEDPASSION  - F&Q Icon_minitimeQui Fev 07, 2008 1:26 pm

Thansk Toni, and congratulation for the good race in DHICup.
Ir para o topo Ir para baixo
https://gatekracing.forumeiros.com
Toni Rheinard




Número de Mensagens : 3
Idade : 45
Data de inscrição : 04/02/2008

TECHNICAL SUPPORT SPEEDPASSION  - F&Q Empty
MensagemAssunto: Re: TECHNICAL SUPPORT SPEEDPASSION - F&Q   TECHNICAL SUPPORT SPEEDPASSION  - F&Q Icon_minitimeQui Fev 07, 2008 7:29 pm

Hey,

Thanks,
i wasn´t so happy but it was still ok

Niece to hearing from all of you guys and hope too seeing you at Tomar!!!

Toni
Ir para o topo Ir para baixo
bmc

bmc


Número de Mensagens : 22
Idade : 44
Data de inscrição : 03/09/2007

TECHNICAL SUPPORT SPEEDPASSION  - F&Q Empty
MensagemAssunto: Re: TECHNICAL SUPPORT SPEEDPASSION - F&Q   TECHNICAL SUPPORT SPEEDPASSION  - F&Q Icon_minitimeTer Fev 19, 2008 11:43 am

Hi Tony,

When you change the rotor diameter from 13.5 to 12.5 or 12mm do you recomend changing the gear ratio?

Thanks,

Bruno
Ir para o topo Ir para baixo
GATEKRACING
Admin
GATEKRACING


Número de Mensagens : 225
Idade : 45
Data de inscrição : 24/08/2007

TECHNICAL SUPPORT SPEEDPASSION  - F&Q Empty
MensagemAssunto: News about GT 1.1   TECHNICAL SUPPORT SPEEDPASSION  - F&Q Icon_minitimeQua Abr 16, 2008 10:24 am

Hello Team and Friends



The new GT ESC Version 1.1 had release with the new USB software update able feature.

The current software version “0319A” we had find the best balance, from bottom to mid range power, top speed, power band and run time!

We suggest our user follow the attach photo to adjust the Competition 2.0 series motor endbell, this is the best match of performance for both motor and GT ESC V1.1.



If anyone have any input, request of GT ESC software development please let us know!



All the best

Wilson

4/14/2008


TECHNICAL SUPPORT SPEEDPASSION  - F&Q Bestmo10


TECHNICAL SUPPORT SPEEDPASSION  - F&Q Speedp13

TECHNICAL SUPPORT SPEEDPASSION  - F&Q Speedp14

TECHNICAL SUPPORT SPEEDPASSION  - F&Q Speedp15


TECHNICAL SUPPORT SPEEDPASSION  - F&Q Speedp16


TECHNICAL SUPPORT SPEEDPASSION  - F&Q Speedp17

TECHNICAL SUPPORT SPEEDPASSION  - F&Q Speedp18
Ir para o topo Ir para baixo
http://www.gatekracing.com
GATEKRACING
Admin
GATEKRACING


Número de Mensagens : 225
Idade : 45
Data de inscrição : 24/08/2007

TECHNICAL SUPPORT SPEEDPASSION  - F&Q Empty
MensagemAssunto: Re: TECHNICAL SUPPORT SPEEDPASSION - F&Q   TECHNICAL SUPPORT SPEEDPASSION  - F&Q Icon_minitimeSex Abr 18, 2008 3:42 pm

nas infos técnicas que te enviei, o significado dos rotors serem A, B, C e D è:



A= 13,5mm

B= 13mm

C= 12,5mm

D= 12mm
Ir para o topo Ir para baixo
http://www.gatekracing.com
Conteúdo patrocinado





TECHNICAL SUPPORT SPEEDPASSION  - F&Q Empty
MensagemAssunto: Re: TECHNICAL SUPPORT SPEEDPASSION - F&Q   TECHNICAL SUPPORT SPEEDPASSION  - F&Q Icon_minitime

Ir para o topo Ir para baixo
 
TECHNICAL SUPPORT SPEEDPASSION - F&Q
Ir para o topo 
Página 1 de 1
 Tópicos semelhantes
-
» SPEEDPASSION REVENTON PRO
» MOTORES SPEEDPASSION V 3.0 13.5T -
» SPEEDPASSION - NEW LCD PROGRAM
» MOTORES SPEEDPASSION V 3.0
» SPEEDPASSION MOTOR HEATSINK W/O FAN

Permissões neste sub-fórumNão podes responder a tópicos
Gatekracing Forum :: GATEKRACING :: SPEED PASSION-
Ir para: